Teklif Al
Teklif Al +902122826095
Erlas, hızlı ve kaliteli üretimin en uygun fiyat ile birleştiği Türkiye’deki tek noktadır.
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Fark Yaratan İnovatif Tasarımlarla İşinizi Geliştirin!

İnovasyon Nedir? İnovatif Tasarımlar Ne İşe Yarar?

İnovasyon; Oslo Kılavuzu’na göre “İşletme içi uygulamalarda, iş yeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni veya önemli derecede iyileştirilmiş bir ürün (mal veya hizmet), veya süreç, yeni bir pazarlama yöntemi ya da yeni bir organizasyonel yöntemin gerçekleştirilmesidir.”

Kısaca inovasyon; bilim ve teknolojiyi kullanarak farklı ve yeni fikirler geliştirmek, firmalara; yeni iş fırsatları, yeni ürün, yeni müşteri, yeni pazar olanakları yaratmaktır. Para kazanmanın yaratıcı ve yenilikçi yolu olan inovasyon, sektörün rekabet dinamiğini canlı tutan unsurlardandır.

İnovatif tasarımlar da bu yaratıcı ve yenilikçi fikirlerin ışığında tüketici faydası güden ürünler üretmektir. İnovatif tasarımlar nedir, ürün inovasyonu nedir, inovatif düşünme ve inovasyon örnekleri yazımızın devamında…

İnovasyon Çeşitleri Nelerdir? İnovatif Tasarımlar İle Fark Yaratın!

İnovasyon nedir sorunuza; bilgi ve teknolojilerin ekonomik ve toplumsal fayda için kullanılmasıdır diyebiliriz. Bu sebeple hem teknik hem de sosyal süreçle bir bütündür inovasyon. Girişimcilik ruhuyla yenilik ve farklılık katmaktır. İnovasyon çeşitleri ise şunlardır:

  • Ürün İnovasyonu; yeni ve farklı ürün geliştirerek sektöre sunulması, var olan ürünün geliştirilmesi
  • Hizmet inovasyonu; sunulan hizmetin daha iyi ve yenilikçi olması
  • Pazarlama İnovasyonu; ürün pazarlamasında tasarımdan ambalaja yeni pazarlama statejileri oluşturulması
  • Organizasyon İnovasyonu; uygulanabilir ve yenilikçi çalışma sistemlerinin geliştirilmesi

İnovatif tasarımlar yukarıdaki farklı türlerle karşımıza çıkabilir, hayatımızı değiştirebilir. Ürün inovasyonu özellikle son yıllarda daha öncelikli olarak görülen inovatif düşünme ve uygulama dalıdır.

İnovatif Düşünce Nedir? İnovatif Fikirler Her Yerde!

İnovatif düşünce; toplumun inovasyon kültürünü benimsemesi, iş hayatından sosyal yaşama kadar yenilikçi hareketlerde bulunmasıdır. İnovatif düşünme sürecinde 5 aşama bulunur;

  • Problemi teşhis etme süreci
  • Çözüm üretme, buluş ortaya çıkma süreci
  • Deneyim süreci
  • Ölçme, değerleme süreci
  • Sonlandırma süreci

Problemin teşhisinden sonra yeni bir tasarımın meydana gelmesi için buluş ortaya çıkarmak gerekir. Ardından ortaya çıkan yeni fikrin deneyimlenmesi ve sonucunda faydalarının değerlendirilmesi önemlidir. Ölçme ve değerleme sonucunda ise yetersiz kalan hizmetlerin yerine inovatif düşünce ile üretilenler getirilir.

İş Geliştirme Stratejisinde İnovasyonun Rolü Nedir? Fark Yaratan İnovatif Tasarımlar

İnovasyon ile birlikte firmalar mevcut ürünlerini geliştirirken yeni ürünler de üretmeye başladılar. İnovasyon sayesinde iş stratejisi geliştirmek ve ilerlemek daha hızlıdır. Tasarımda kullanılan inovatif fikirler, sadece ürün üretmekte değil reklamcılık ve pazarlama sektöründe de geçerlidir. Klasik reklam algısının dışında ürünlere ve marka ögelerine hayat veren inovatif tasarımlar ile daha çok kişiye ulaşmak ve firmayı tanıtmak mümkündür.

İnovatif tasarımlar ile ürün geliştirme ve tanıtım yapma sürecinde ilk olarak mevcut ürünlerden daha anlamlı hale gelebileceği bir vizyona odaklanmak gerekir. Ürün deneyimini bir bütün halinde tüm aşamalarıyla birlikte ele almak önemlidir. Ardından kullanıcı deneyimini düşünmek ve mükemmelleştirmek için çalışılmalıdır. Ürünü kullanırken yaşadıkları, beklentileri ve elde ettikleri firmanın kendisini ve ürününü geliştirmesi için ipuçları verir.

Fark yaratan inovatif tasarımlar hakkında birkaç örnek verecek olursak;

  • Bir firmanın yıkandığında buruşmayan kumaş geliştirmesi
  • Tavuk yumurtalarının omega3 değerinin geliştirmesi
  • Hastalıkların teşhisini kolaylaştıracak testlerin geliştirilmesi
  • Hem bebek arabası hem de scooter işlevi gören bebek arabaları yapılması
  • Yağmurlu havada ıslanmayan camlar üretilmesi
  • Hem ütü yapan hem de kahve içebileceğiniz bardaklar
  • Köpek ve kedi şemsiyeleri vb.

İnovatif tasarımlar her firmanın üretim ve hizmet algısına göre farklılık gösterir. İnovasyon yapmak bir süreç işidir ve ekip çalışması gerektirir.

Firmaların İnovasyon Kapasitesini Geliştirmek Mümkün Mü? İnovatif Tasarımlar Yaptırın!

Firmaların ve markaların inovasyon kapasitelerini geliştirmeleri için bu işe ciddi anlamda eğilmeleri gerek. Sadece iyi ürün üretmek değil onu farklı yöntemlerle pazarlamak da gerekir. İnovasyon bir takım oyunudur ve tasarımdan üretime, pazarlamadan reklama kadar bir bütün halinde ilerler. Süreç ve müşteri deneyimlerini de kapsayan inovasyon, teknolojiden öte, işin iyi yapılması şeklidir.

Siz de inovatif tasarımlar yapmak ve bunu iyi bir şekilde anlatmak istiyorsanız inovasyon süreçlerini iyi bilmeli, yeni reklam modelleri ile firmanızı tanıtmalısınız. 3 boyutlu modellemelerden mock up tasarımlara kadar kullanıcı deneyimini ölçecek reklam modelleri oluşturabilirsiniz. İnovatif tasarımlar nasıl yapılır, inovasyon nedir ve firmama ne katkısı var diyorsanız bizi arayın...

[widget-133]

Yorum Yap