Teklif Al
Teklif Al +902122826095
Erlas, hızlı ve kaliteli üretimin en uygun fiyat ile birleştiği Türkiye’deki tek noktadır.

Açık Hava Reklamcılığı (Outdoor Reklam) Nedir?

Açık Hava Reklamları İle Akılda Kalıcılık!

Açık hava reklamcılığı nedir sorusuna yanıt olarak, gün içerisinde gördüğünüz tüm reklamlar diyebiliriz. Açık hava reklamcılığı bir diğer adıyla outdoor reklam olarak geçmektedir. Açık hava reklamcılığını kapsayan alanlar, hedef kitleyi belirlemek ve firma üzerinde iyi bir prestij bırakmaya yönelik çalışır.

Açık hava reklamcılığının tarihi 1740’larda başlamış ve günümüzde hale aktif olarak outdoor reklamlar kullanılmaktadır. Amaç iyi bir algı oluşturarak daha geniş kitleye ulaşmaktır. Bu yöntemle çalışan firmalar günümüzde hemen her yerde markalarını yansıtan reklamları ile ön plandadır. Açık hava reklamları akılda kalıcılık sağlaması nedeniyle sıklıkla tercih edilmektedir.

Açık Hava Reklamcılığının Tarihi

Açık hava reklamcılığının tarihi çok eski zamanlara dayanmaktadır. Açık hava reklamlarının ilk örneği mağara resimleri olmuştur. Ardından Mısır ve Mezopotamya’da mezar taşları ve pazar yerleri outdoor reklama yönelik, birçok insana ulaşabilmek için kullanılmıştır. Zaten outdoor reklamın temel amacı insanların kalabalık olduğu alanlarda farkındalık yaratmak içindir. Zamanla kiliseler, hanlar ve pazar yerleri buna yönelik açık hava reklamları mantığıyla ilerlemiştir.

Açık hava reklamcılığının tarihi ilk olarak İngiltere’de başlamış ve zamanla matbaanın gelişimiyle 1835 yıllarında Amerika’da kullanılmaya başlanmıştır. Zamanın değişimi ve teknolojinin ilerlemesiyle açık hava reklamcılığı yeni bir boyut kazanmıştır. Böylece 20. Yüzyılın sonlarında artık tamamen gelişmiş ve açık hava reklamları için geniş kapsamlı daha çok yerler keşfedilmiştir.

Türkiye’de ise açık hava reklamcılığın tarihi ilk olarak fırça kullanılarak yazılan tabelalarla başlamıştır. Zamanla Türkiye’de outdoor reklam tekniği ilerlemiş ve geliştirilmiştir. Buna bağlı olarak usta olan kişiler tarafından açık hava reklamcılığı geliştirilmiş ve meslek haline getirilmiştir. Günümüzde bu işi başarılı şekilde yapan birçok firma ve tasarımcı vardır.

Türkiye’de açık hava reklamcılığı Amerika’da geliştirilmesinden çok uzun yıllar sonra kullanılmaya başlamıştır. İlk billboard reklamı neredeyse 150 yıl sonra yapılmıştır. Hem düşük maliyetli olduğu için  hem de daha geniş kitleye ulaşabilmek adına ilk kez Ankara’da kullanılmıştır. Böylece şehirde bir merak uyandıran ve farklılık kazandıran izlenim bırakılmıştır.

Açık hava reklamcılığının tarihi günümüzde son derece gelişmiş olmasından yana markaların vazgeçilmezi haline geldiğini söyleyebiliriz. Bugün dışarıya çıktığınızda gördüğünüz tüm afişler, reklam panoları, billboard vb. birçok outdoor reklam türüne denk gelmişsinizdir. Açık hava reklamları için doğru tercih yapılarak marka standartlarına uygun olan mesajları istenilen yerlere kolayca iletmek mümkündür.

Outdoor Reklam İle Hedef Kitlenizin İlgisini Çekin!

 Açık hava reklamcılığının tarihi gelişimi ile birçok firmaların ve markaların adeta yüzü gülmüştür. Açık hava reklamları ile daha çok alana ve kişilere hitap eden firmalar prestijlerini yükseltmeyi başarmışlardır. Bu sayede reklamcılık sektörü de gelişerek açık hava reklamcılığını daha da ileri boyuta getirmiştir.

Açık hava reklamları gözünüzün görebildiği her türlü alanlarda yasal konumlandırmalar ile birlikte her yerde karşınıza çıkabilir. Bir tanıtım ve algı oluşturmanın en mantıklı yolu outdoor reklam vermektir. Açık hava reklamcılığının avantajlarından faydalanarak daha çok insanlara sunarak markanızı öne çıkarabilirsiniz. Açık hava reklamlarının başarılı sonuçlar vermesi kaçınılmazdır ve bu da bir firma için büyük önem taşımaktadır.

[widget-133]

Yorum Yap