Teklif Al
Teklif Al +902122826095
Erlas, hızlı ve kaliteli üretimin en uygun fiyat ile birleştiği Türkiye’deki tek noktadır.
Türkçe

tr

Dil Seçimi

0 Ürün Sepeti Gör

Sepetinize ekli ürün bulunmamaktadır.

Markalar Neden Dijitalleşiyor?

Markalara Boyut Kazandıran Dijitalleşme Süreci

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte her şey dijitalleşmeye başladı. Evlerden iş yerlerine kadar yaşanan bu dijital değişimden elbette markalar da nasibini alıyor. Gelişen çağa ayak uydurmak isteyen markalar, ürünlerini, müşterilerine yaklaşımlarını, pazarlama yöntemlerini hatta kurumsal kimliklerini dijitalleştiriyorlar. Burada da devreye dijital markalaşma kavramı giriyor.

Dijital markalaşma; bir markanın kendini tanıtırken kullandığı web siteleri, uygulamalar, sosyal medya hesapları, fotoğrafları, videoları, kampanyaları, pazarlama unsurlarıdır. Bu unsurların içine tasarımda kullanılan renklerden ürün özelliklerine, tanıtımda kullanılan maketlerden 3 boyutlu modellere kadar her şey dahil olmaktadır. Dijital marka ya da dijital markalaşma; internet ortamında kurumsal kimliğini, diğer markalardan farkını, avantajlarını ve ürünlerini tanıtmak isteyen firmalar için oldukça önemlidir. Peki markalar neden dijitalleşiyor? Dijitalleşme nedir ve markaların dijitalleşmesi nasıl olur? Yakından bakalım…

Dijital Markalaşma Nedir? Nasıl Yapılır?

Dijital markalaşma tanıtımı tekrar toparlayacak olursak online platformlarda ve uygulamalarda markanın kendini anlatması, çeşitli tanıtım unsurları kullanarak müşterilerine ulaşmasıdır. Markaların dijitalleşmesi, Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Linkedin gibi sosyal medya platformlarına ek olarak ürün ve tanıtım teknolojilerini geliştirmek olarak da algılanmaktadır. Yani sadece sosyal medya mecralarında paylaştığınız görsel ve videolarla değil pazarlamada kullandığınız uygulamalar, ürün modellemeleri, 3boyutlu tanıtımlar, maketler ve dummylerle de dijitalleşirsiniz.

Dijital markalaşma, ilk olarak akılda kalıcı bir logo ile başlar. Markaların dijitalleşmesi için kurumsal kimlik tasarımı yapılması gerekir. Ardından web tasarımı ve sosyal medya platformlarının kurumsallaştırılmasıyla devam eder. Bu sosyal medya kanallarından tüketiciye ulaşmak için fotoğraf, video ve kampanyaların yapılması dijital markalaşmanın bir diğer ayağıdır.

Bunun dışında dijital marka olmak için;

  • Yaptığınız iş, sunduğunuz hizmet ile marka kimliğiniz arasında ilişki kurun.
  • Dijital markalaşma için hedef kitlenizi belirleyin.
  • Hedef kitlenizin ilgi alanlarını, yaşlarını, tercihlerini öğrenin.
  • Dijital marka olmak için müşterilerinizle mutlaka iletişime geçin.
  • Dijital markalaşma için samimi bir iletişim dili belirleyin, sadık takipçi kitlesi oluşturmaya çalışın.
  • Dijital markalaşma için sosyal medyayı aktif kullanın. Düzenli paylaşımlar yaparak göz önünde olun.
  • İçerik pazarlama stratejileri geliştirerek kendinizi, hizmetlerinizi ve ürünlerinizi daha iyi anlatın.
  • Dijitalleşme süreci içerisinde reklam yüzlerinizi değiştirmeyi de ihmal etmeyin. Ürünlerinizin maketlerini yaptırın, modelleme ve figürleriyle sosyal medya paylaşımlarınızı zenginleştirin.

Markaların dijitalleşmesi için hem teknolojiden hem de sosyal medyadan yararlanmaları şart. Müşteri ilişkileri, hedef pazarlama kampanyaları ve ihtiyaçlara göre gelişim gerek.

Dijitalleşmenin Markalara Kazanımları Nelerdir?

Markalar neden dijitalleşiyor sorunuza yanıt olarak markaların dijitalleşmesinin avantajlarından bahsedebiliriz. Dijitalleşme, hedeflerinizden ürünlerinize, planlarınızdan hizmetlerinize kadar markanızla ilgili her şeyi müşterilerinize yansıtır. Dijital markalaşma sayesinde:

  • İş süreçlerinizi daha hızlı gerçekleştirebilirsiniz.
  • Müşterilerinizin gözünde daha prestijli bir konumda olursunuz.
  • Proje ve işlerinizi daha hızlı takip edebilirsiniz.
  • Yaptığınız tüm çalışmaları kayıt altında tutabilirsiniz.
  • Müşterilerinizle daha iyi ilişkiler kurabilirsiniz.
  • Az çalışanla çok iş yaparsınız.
  • Giderleriniz azalır.

Dijital markalaşma sayesinde online olmanın avantajını yaşar, akılda kalır ve sağlam bir kurumsal kimlik oluşturursunuz.

Müşterilerinize Daha Etkili Bir Yoldan Ulaşın!

Sosyal medya paylaşımları, uygulamalar, 3D modeller, reklam kampanyaları, Instagram ve Facebook reklamlarıyla müşterilerinize daha etkili bir yoldan ulaşabilirsiniz. Dijital markalaşma yaşayarak modern dünyaya ayak uydurursunuz. Bu değişime ayak uyduramadığınızda ise rakiplerinizle rekabet edemeyeceğiniz için yok olma süreciyle karşılaşabilirsiniz.

Markalar neden dijitalleşiyor sorunuza yanıt vermeye çalıştık. Marka değerinizi artırmak için siz de dijitalleşerek değişime ayak uydurmalısınız. İmajınızı ve firmanızı geliştirmeniz size pek çok avantaj katacak.

Markalara Boyut Kazandıran Dijitalleşme Süreci

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte her şey dijitalleşmeye başladı. Evlerden iş yerlerine kadar yaşanan bu dijital değişimden elbette markalar da nasibini alıyor. Gelişen çağa ayak uydurmak isteyen markalar, ürünlerini, müşterilerine yaklaşımlarını, pazarlama yöntemlerini hatta kurumsal kimliklerini dijitalleştiriyorlar. Burada da devreye dijital markalaşma kavramı giriyor.

Dijital markalaşma; bir markanın kendini tanıtırken kullandığı web siteleri, uygulamalar, sosyal medya hesapları, fotoğrafları, videoları, kampanyaları, pazarlama unsurlarıdır. Bu unsurların içine tasarımda kullanılan renklerden ürün özelliklerine, tanıtımda kullanılan maketlerden 3 boyutlu modellere kadar her şey dahil olmaktadır. Dijital marka ya da dijital markalaşma; internet ortamında kurumsal kimliğini, diğer markalardan farkını, avantajlarını ve ürünlerini tanıtmak isteyen firmalar için oldukça önemlidir. Peki markalar neden dijitalleşiyor? Dijitalleşme nedir ve markaların dijitalleşmesi nasıl olur? Yakından bakalım…

Dijital Markalaşma Nedir? Nasıl Yapılır?

Dijital markalaşma tanıtımı tekrar toparlayacak olursak online platformlarda ve uygulamalarda markanın kendini anlatması, çeşitli tanıtım unsurları kullanarak müşterilerine ulaşmasıdır. Markaların dijitalleşmesi, Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Linkedin gibi sosyal medya platformlarına ek olarak ürün ve tanıtım teknolojilerini geliştirmek olarak da algılanmaktadır. Yani sadece sosyal medya mecralarında paylaştığınız görsel ve videolarla değil pazarlamada kullandığınız uygulamalar, ürün modellemeleri, 3boyutlu tanıtımlar, maketler ve dummylerle de dijitalleşirsiniz.

Dijital markalaşma, ilk olarak akılda kalıcı bir logo ile başlar. Markaların dijitalleşmesi için kurumsal kimlik tasarımı yapılması gerekir. Ardından web tasarımı ve sosyal medya platformlarının kurumsallaştırılmasıyla devam eder. Bu sosyal medya kanallarından tüketiciye ulaşmak için fotoğraf, video ve kampanyaların yapılması dijital markalaşmanın bir diğer ayağıdır.

Bunun dışında dijital marka olmak için;

  • Yaptığınız iş, sunduğunuz hizmet ile marka kimliğiniz arasında ilişki kurun.
  • Dijital markalaşma için hedef kitlenizi belirleyin.
  • Hedef kitlenizin ilgi alanlarını, yaşlarını, tercihlerini öğrenin.
  • Dijital marka olmak için müşterilerinizle mutlaka iletişime geçin.
  • Dijital markalaşma için samimi bir iletişim dili belirleyin, sadık takipçi kitlesi oluşturmaya çalışın.
  • Dijital markalaşma için sosyal medyayı aktif kullanın. Düzenli paylaşımlar yaparak göz önünde olun.
  • İçerik pazarlama stratejileri geliştirerek kendinizi, hizmetlerinizi ve ürünlerinizi daha iyi anlatın.
  • Dijitalleşme süreci içerisinde reklam yüzlerinizi değiştirmeyi de ihmal etmeyin. Ürünlerinizin maketlerini yaptırın, modelleme ve figürleriyle sosyal medya paylaşımlarınızı zenginleştirin.

Markaların dijitalleşmesi için hem teknolojiden hem de sosyal medyadan yararlanmaları şart. Müşteri ilişkileri, hedef pazarlama kampanyaları ve ihtiyaçlara göre gelişim gerek.

Dijitalleşmenin Markalara Kazanımları Nelerdir?

Markalar neden dijitalleşiyor sorunuza yanıt olarak markaların dijitalleşmesinin avantajlarından bahsedebiliriz. Dijitalleşme, hedeflerinizden ürünlerinize, planlarınızdan hizmetlerinize kadar markanızla ilgili her şeyi müşterilerinize yansıtır. Dijital markalaşma sayesinde:

  • İş süreçlerinizi daha hızlı gerçekleştirebilirsiniz.
  • Müşterilerinizin gözünde daha prestijli bir konumda olursunuz.
  • Proje ve işlerinizi daha hızlı takip edebilirsiniz.
  • Yaptığınız tüm çalışmaları kayıt altında tutabilirsiniz.
  • Müşterilerinizle daha iyi ilişkiler kurabilirsiniz.
  • Az çalışanla çok iş yaparsınız.
  • Giderleriniz azalır.

Dijital markalaşma sayesinde online olmanın avantajını yaşar, akılda kalır ve sağlam bir kurumsal kimlik oluşturursunuz.

Müşterilerinize Daha Etkili Bir Yoldan Ulaşın!

Sosyal medya paylaşımları, uygulamalar, 3D modeller, reklam kampanyaları, Instagram ve Facebook reklamlarıyla müşterilerinize daha etkili bir yoldan ulaşabilirsiniz. Dijital markalaşma yaşayarak modern dünyaya ayak uydurursunuz. Bu değişime ayak uyduramadığınızda ise rakiplerinizle rekabet edemeyeceğiniz için yok olma süreciyle karşılaşabilirsiniz.

Markalar neden dijitalleşiyor sorunuza yanıt vermeye çalıştık. Marka değerinizi artırmak için siz de dijitalleşerek değişime ayak uydurmalısınız. İmajınızı ve firmanızı geliştirmeniz size pek çok avantaj katacak.

[widget-133]

Yorum Yap