Teklif Al
Teklif Al +902122826095
Erlas, hızlı ve kaliteli üretimin en uygun fiyat ile birleştiği Türkiye’deki tek noktadır.

Açık Hava Reklam Fiyatlarını Belirleyen Faktörler

Etkili Bir Reklam İçin Ne Kadar Harcamak Gerek?

Açık hava reklamcılığı Türkiye’de en çok tercih edilen 3.reklam mecrasıdır. TV ve internet reklamcılığından sonra sıkça tercih edilen açık hava reklamları; megalight, totem, billboard, durak, CLP, polebanner, giantboard reklamları gibi çeşitlere sahip. Yol, cadde ve duraklarda tercih edilen açık hava reklamları, markayı her yaştan ve her ekonomik statüde insanla buluşturduğu için hedef kitleye ulaşmanın en hızlı yollarından biri oluyor.

Açık hava reklam fiyatları genel olarak belediyelerin inisiyatifinde olsa da tasarım ve üretim süreçlerinde reklam firmaları belirleyici oluyor. Açık hava reklamları için reklam alanlarını haftalık, aylık ya da yıllık kiralamak gerekir ve liste fiyatları üzerinden reklamlar tüketiciyle buluşmak için yerini alır. Açık hava reklam fiyatı ve maliyetlerini belirleyen birkaç ana unsur vardır. Yazımızda bu unsurlara değineceğiz.

Firmanın Sektörü

Açık hava reklam maliyeti, firmanın sektörü ve reklam algısına göre değişkenlik gösterir. Genel olarak sırasıyla tekstil, bankacılık, gıda, basın, TV, otomotiv, AVM, teknoloji, inşaat ve dekorasyon firmaları açık hava reklamlarından en çok yararlanan sektörlerdir. Dolayısıyla bu sektörler için reklam yapmanın maliyeti diğer sektörlere göre düşük olabilir. Markanın istediği tasarımlar ve reklam modelleri daha kolay hazırlanabilir.

Reklamın Türü

Açık hava reklam fiyatları olarak en önemli faktör reklamın türüdür. Billboard reklamı, duvar giydirme, otobüs giydirme, otobüs durağı reklamı, megaboard kiralama, metro, metrobüs, raylı sistem içi ve dışı reklam, asansör giydirme, AVM içi reklam uygulamaları ve konut kompleksleri reklamları gibi birbirinden farklı reklam türü vardır.

Bu reklam türlerinden hangisinin kullanılacağına göre fiyatlar değişkenlik gösterecektir. Reklam firması hem tasarım hem de üretimde maliyeti belirleyecektir. Örneğin; otobüs durağında yayınlanacak reklamlarla billboardlarda yayınlanacak reklamların fiyatları aynı olmayacaktır. Bu durumda reklam tasarımının sınırı, reklam çalışmasının ebatları, kullanılan malzeme faktörleri etkilidir.

Reklamın Tasarımı

Açık hava reklam fiyatları üzerinde bir diğer etkili olan durum da tasarımdır. Billboard veya megaboard gibi reklam alanlarında daha geniş bir tasarım imkanınız vardır. 3 boyutlu maketler ve harfler kullanabilir, farklı ışıklandırmalar yapabilir, hayal gücünüzü yansıtabilirsiniz. Ancak raylı sistemlerde yayınlanacak pano reklamlarında daha kısıtlı bir tasarım çizgisinde ilerlersiniz. Dolayısıyla reklam maliyetiniz daha düşük olur.

Reklam Çalışmasının Boyutları

Açık hava reklam maliyeti için çalışmanın boyutları da elbette önemlidir. Billboard reklamı, duvar giydirme, otobüs giydirme, otobüs durağı reklamı, megaboard kiralama, metro, metrobüs, raylı sistem içi ve dışı reklam, asansör giydirme, AVM içi reklam uygulamalarından her birinin ebatları farklı olacaktır. Dolayısıyla megaboard reklamı için belirlenen fiyatla otobüs durağı reklamı ücreti aynı değildir. Bu nedenle ortalama bir açık hava reklam fiyatı belirtmek zordur.

Reklamın Kullanılma Süresi

Açık hava reklam fiyatları reklamın kullanılma süresinden de etkilenir. Reklam alanlarını belediyelerden yıllık olarak kiralayan firmalar, haftalık, aylık ve yıllık olmak üzere markalarla reklam anlaşmaları yaparlar. Reklamın kaç hafta ya da ay gösterileceğine göre maliyeti değişecektir.

En Çok Tercih Edilen Reklam Türü - Billboard Fiyatları

Billboard reklam fiyatı başta olmak üzere totem reklam fiyatı ve durak reklam fiyatı oldukça merak ediliyor. Ülkemizde en çok kullanılan reklam türü billboard reklamları olduğu için firmalar bu işin maliyeti konusunda araştırmalar yapıyor. Billboardlar, şehirlerin ana caddelerinde, otoyollarda, yaya ve araç trafiğinin yoğun olduğu alanlarda tekli ve network grupları halinde tasarlanıyor. Geleneksel reklam türlerinden biri olan billboard reklam fiyatları, reklamın yayınlanacağı lokasyona ve boyutlara göre değişiyor. Örneğin İstanbul’daki billboard reklam fiyatı ile Ankara’daki billboard reklam fiyatı aynı olmuyor.

Açık hava reklam fiyatları, en az 2 hafta kiralamalarda daha ekonomik ücretlere çekilebiliyor. Aylık ya da yıllık olanlar içinse karlı anlaşmalar yapabilirsiniz. Açık hava reklam maliyeti, billboard reklam fiyatı, totem reklam fiyatı, durak reklam fiyatı gibi maliyetleri öğrenmek için firmamızla iletişime geçebilirsiniz. Markanızı daha çok kitleye ulaştırmak için açık hava reklamlarından yararlanın!

[widget-133]

Yorum Yap